Daugelis neįsivaizduoja gyvenimo be automobilio. Ir nėra tame nieko blogo, blogai yra tai, kiek žmonės yra pasiryžę mokėti už automobilį. Daugeliui automobilis yra daugiau nei tik transporto priemonė. Automobilis tapo saviraiškos priemonė ir įvaizdžio dalis – kaip kitaip tautai parodysi, kad „prilaikai“ eurų ir į „bomžų“ socialinį sluoksnį nepretenduoji. Girtis juk negražų – o va nusipirkai automobilį ir niekam nieko nebereikia įrodinėti – „ratai“ kalba patys už save.
Žmonės dažnai automobilį perka „ne pagal savo kišenę“, tad nusprendžiau parašyti kokią pinigų sumą rekomenduotina skirti automobilio įsigijimui.
Automobilio pirkimas: kiek gali sau leisti?
Bendra asmeninių finansų taisyklė teigia, kad automobilio pirkimas neturi kainuoti brangiau nei trys mėnesiniai atlyginimai. Jei uždirbate 1000 €, tai ieškokit automobilio už 3000 €. Jeigu gyvenate šeimoje ir abu uždirbate po 1000 €, tai ieškokite automobilio už 6000 €, arba išsigykite du automobilius mokėdami po 3000 € už kiekvieną.
Kai kurie kritikuoja šį požiūrį sakydami, kad automobilis turi kainuoti iki 2 mėnesinių atlyginimų, jeigu siekiate gyventi ypatingai taupiai. Kiti teigia, kad ypatingai automobilius mėgstantys žmonės jo įsigijimui gali skirti net 6 mėn. atlyginimus. Tačiau brangesnio automobilio pirkimas, nebūtų protingas finansinis sprendimas. Tai būtų per didelė finansinė našta jums arba jūsų šeimai.
Kuo brangesnis automobilis, tuo daugiau pinigų prarandi
Brangaus automobilio pirkimas nėra rekomenduotinas, kadangi automobilis kiekvieną mėnesį nuvertėja apie 1 proc. Kitaip tariant, 3000 € vertės automobilis, kiekvieną mėnesį nuvertėja po 30 €, t.y. po metų jis bus vertas 2 640 €. Ne taip jau daug, kad būtų gaila, tačiau jei automobilis kainuoja brangiau?
Automobilio pirkimo kaina | Metinis nuvertėjimas |
---|---|
6 000 € | 720 € |
10 000 € | 1 200 € |
20 000 € | 2 400 € |
Jeigu jūsų atlyginimas yra 1000 €, o perkate naują automobilį už 20 000 €, tuomet 20 % pajamų tenka automobilio amortizacijai (nuvertėjimui) padengti. Kitaip tariant, jeigu automobilį perkate ne pagal savo kišenę pinigus „suvalgo“ infliacija. Apie automobilio nuvertėjimą niekas negalvojo tol, kol neateina laikas pirkti naujo automobilio.
Automobilio pirkimas: didžiausia klaida
Parduodate seną transporto priemonę už centus ir paaiškėja, kad naujo automobilio pirkimui trūksta pinigų. Automobilio norisi ne prastesnio nei buvo prieš tai. Ką daryt? Taupyt nesinori ir netgi nėra kada – automobilio reikia čia ir dabar. Esate priversti skolintis iš banko arba pirkti automobilį išsimokėtinai.
Skolintis automobilio pirkimui yra viena didžiausių kvailysčių, kurias galima padaryti. Mokėti palūkanas už daiktą, kuris nuvertėja yra visiškas absurdas. Prie viso to dar reikia grąžinti ir pačią paskolą. Grąžinai paskolą ir paaiškėja, kad laikas vėl reikia pirkti naują automobilį, nes per tą laiką turimas jau gerokai apsitrynė. Taip skolas ir „atmušinėji“ visą gyvenimą, užuot nusipirkęs paprastesnę transporto priemonę iš turimų santaupų. Su paskola įsigyti automobilį nėra sudėtinga, sudėtinga – išlipti iš skolų.
Palyginkime du atvejus – Petras ir Jonas turi po 1000 € santaupų. Abu jei nori įsigyti automobilį, kurio vertė 5000 €. Petro ir Jono mėnesio išlaidos prieš perkant automobilį buvo 800 € (200 € santaupų). Petras automobilį įsigijo lizingu ir gražiu automobiliu gali džiaugtis iškarto. Jonas nusprendė įsigyti kuklesnį automobilį, kad vėliau galėtų įsigyti prabangesnį. Kaip atrodys Jono ir Petro turto vertė po 3 metų?
Petras | Jonas | Pastabos | |
---|---|---|---|
Automobiliokaina | 3000 € | 1000 € | |
Santaupos per mėn. | 80 € | 200 € | |
Lizingo įmoka | 120 € | 0 € | Palūkanų norma – 5 % |
Paskolos sudarymo mokestis |
87 € | 0 € | Vienkartinis mokestis |
Santaupos po paskolos grąžinimo |
2793 € | 7200 € | Petras: (200€x36 mėn.) – (36mėn. x120€+87 €)=2793 € |
Automobilio vertė po 3 metų |
2089 € | 696 € | 1 % nuvertėjimas per mėn. |
Pardavęs automobilį, naujam gali skirti |
4882 € | 7896 € | Petras: 2089 € +2793 € Jonas: 696 € + 7200 € |
Kaip matote iš pateikto pavyzdžio, Jono turto vertė po 3 metų bus 3014 € didesnė nei Petro. Pakankamai ženklus skirtumas, kad būtų verta pirkti kuklesnį automobilį ir taupyti gražesniam, užuot automobilį pirkus išsimokėtinai.
Kiek pinigų automobiliui negaili turtingieji?
Mokslininkas T. J. Stenley ištyręs kelių šimtų milijonierių ir milijardierių įpročius pastebėjo, kad milijonieriai savo automobiliui pirkimui skiria vos 3.1 %. Savo metinių pajamų. Kitaip tariant jie automobiliui uždirba per pusantros savaitės. Didelė dalis turtingų žmonių perka naudotus automobilius, kadangi naujo automobilio vertė vos išvažiavus iš automobilio salono paranda 10-20 %. vertės. Populiariausias automobilio markė tarp milijonierių nėra „Ferrari“ ar „Mercedes-Benz“, turtingieji mieliau renkasi „Toyota“.
T. J. Stenley nustatė, kad net 86 % prabangių automobilių vairuotojai nėra milijonieriai (jų investicijos nesiekia 1 mln. JAV dolerių). Daugelis prabangių automobilių savininkų tiesiog nori atrodyti turtingi, nors taip iš tikrųjų nėra. Zac Bissonnette savo knygoje „Kaip tapti turtingu, gudriu ir atrodyti geriau už savo tėvus“ padarė panašia išvadą:
„Daugelis prabangiu automobilių vairuotojų nėra turtingi, o daugelis turtingų nevairuoja prabangių automobilių“
Ar automobilis padarys tave laimingesnį?
Trumpas atsakymas būtų: dažniau – NE, nei – TAIP. Naujas automobilis gali jus džiuginti mėnesį, du, tačiau vėliau prie jo priprasite kaip ir prie bet kurio kito daikto. Automobilis taps eiline susisiekimo priemone nuvykti iš taško „A“ į tašką „B“. Juk važiuodami į darbą, jūs negalvojate „kaip smagu vairuoti automobilį“, jums dažniau rūpi kaip nepatekti į kamštį ir nepavėluoti į darbą.
Automobilis gali suteikti džiaugsmo, kuris trunka ilgiau nei kelis mėnesius tuo atveju, jeigu jį naudojate ne kaip transporto priemonę, bet kaip malonumą teikiantį žaisliuką.
Pvz., jausitės laimingesni, nusprendę pasivažinėti turimu kabrioletu tiesiog dėl malonumo: pasigrožėti miesto / gamtos vaizdas, pajausti šiltą vasaros vėją, variklio galią ir t.t. Toks pasivažinėjimas yra maloni patirtis, kurianti džiaugsmą / laimę, kadangi jūsų tikslas yra ne nuvykti į tašką „B“, o džiaugtis pačiu važiavimu.
Tokiu atveju automobilis nėra vienkartinis pirkinys suteikiantis trumpalaikį džiaugsmą, automobilis tampa viena iš priemonių, galinčia nuolat džiuginti.
Pabaigai
Pats vairuoju naudotą Toyota corolla, kurios vertė siekia du mėnesinius šeimos atlyginimus. Galėčiau sau leisti įsigyti ir prabangesnį automobilį, tačiau nesu didelis technikos mėgėjas, pasivažinėjimas automobiliu man džiaugsmo tikrai nesuteiks, o gyvenimo tikslai su brangiu automobiliu nėra susiję. Mano finansinis tikslas užtikrinti, kad pajamos iš investicijų būtų didesnės nei šeimos išlaidos. Kuo mažiau automobilis nuvertėja, tuo daugiau pinigų man lieka investavimui…
Nesakau, kad mano pavyzdys yra teisingas. Kiekvieno finansiniai tikslai ir pomėgiai skiriasi. Vieniems automobilis kainuos 3 mėnesinius atlyginimus, autofanai galbūt skirs dvigubai daugiau, tačiau automobilio įsigijimui skirti daugiau (> 6 mėn. atlyginimai) nėra protinga žvelgiant iš asmeninių finansų pusės. Taip nedaro milijonieriai, nedarykite ir jūs.
PS. Pasidalinkite kiek mėnesinių atlyginimų kainavo Jūsų paskutinis automobilis? Ar gailitės/ džiaugėtės mokėję tokią kainą?
Automobilis kainavo tarp 3 – 4 atlyginimų, bet pirktas be jokių paskolų. Skyriau šiek tiek daugiau vien dėl to, kad jame būtų oro pagalvės, stabilizavimo sistemos, kruizo kontrolė – kuria labai džiaugiuosi ir dažnai naudoju. Taip pat automobilį planuoju naudoti bent 5 metus. O naujam greičiausiai neskirsiu daugiau nei 3 mėnesinių atlyginimų sumos.
Ačiū Andriau, kad daliniesi – puikus pavyzdys. Puikiai žinote savo finansinius prioritetus ir jų siekiate. O dėl tų malonių automobilių priedų, kurie jus nuolat džiugina – manau pinigai prasmingai išleisti 🙂
Skaičiavimuose reiktu atsižvelgti ir į tai kad nenaujas automobilis ges ganėtinai dažnai lyginant su nauju. O tai sudaro taip pat nemažai išlaidų. Nes šiuo atveju skaičiavimai pateikti kai viskas įdealu kuro valgo vienodai abudu negenda.
Andriau, sutinku, kad senas automobilis genda dažniau ir įvertinus remonto kaštus finansinis skirtumas tarp „perku lizingu dabar“ ir „senesnio (gendančio) automobilio“ būtų mažesnis, tačiau, mano nuomone, net ir įvertinus remonto sąnaudas finansiškai naudingiau rinktis paprastesnį automobilį šiandien ir taupyti geresniam.
Automobilį pirkau vienos algos vertės. Ir planuoju jį naudoti mažiausiai tris metus. Man automobilis yra susisiekimo priemonė, o ne stiliaus dalis. Todėl ieškojau automobilio, kuris pirmiausiai būtų ekonomiškas, tai man yra vienas svarbiausių kriterijų ieškant mašinos. Antroje vietoje yra mašinos kaina, niekada mašinai neskiriu daugiau nei trijų savo algų. Trečioje vietoje saugumas, kad mašina turėtų nors minimalias saugumo priemones. Turiu dar viena kriterijų aišku jis yra daugiau rekomendacinis bet visada pasidomiu kokios yra mašinos dalių ir eksploatacijos kainos, tai padeda išsirinkti iš dviejų panašių mašinų.
Dėl naujų mašinų eksploatacijos galiu pridurti viena idėją, kuri man kilo per penkis metus dirbant automobilių remonto srityje: naujos mašinos gal ir genda rečiau bet deja jos vis tiek retkarčiais tenka taisyti. Tada pastebiu kad naujų mašinų dalys yra daug brangesnės nei senesnių, reikalingi kvalifikuotesni servisai ir galiausiai naujose mašinos turi daugiau emisijos kontrolės sistemų kurias taip pat reikia taisyti, tai sudaro didesnes išlaidas. Kurias palyginus su senesnių mašinų remonto išlaidomis manau nebus jau tokios didelės skirtumas.
Kažkaip nujaučiau, kad senų ir naujų automobilių remonto kaštai yra daugiau mažiau panašūs. Kai gauni šioje srityje dirbusio žmogaus patvirtinimą iš šalies – abejonių nelieka 🙂
Ačiū…
PS. Beje, Sauliau, kadangi automobiliui išleidi tiek mažai, tai arba tavo pajamos labai didelės arba kažkam labai aktyviai taupai? Jeigu esi taupus siekdamas finansinio tikslo, gal gali pasidalinti koks jis? Kas tave taip motyvuoja taip taupiai gyventi?
Labai jau ‘Toyotiškas’ vertinimas. Ir jis teisingas, jei automobilis tik transporto priemonė. Gerai pagalvojus, dabar labiausiai neapsimoka, bent jau man, tai turėti vaikų. Išlaidos nemažos, o pridėtinės vertės šiai dienai 0. Katinas toks pat veltėdis. Iš principo tikriausiai NEAPSIMOKA net gyventi. O jei kiek rimčiau, tai kiekvienas turime savo prioritetus ir kiek kvailoka viska bandyti statyti į kokius nors rėmus. Kiekvieno žmogaus išlaidų struktūra individuali.
P.S. Gyvenimas per trumpas, kad pirkti daiktus, kurie visai nekelia jokių emocijų 🙂
P.P.S. Paskutinis automobilis pirktas už 4.5 šeimos pajamų. Visiškai iracionalus, bet iki šiol keliantis teigiamas emocijas.
Gerardai, matau puikiai žinai savo prioritetus ir jais vadovaujiesi. Visos išlaidos tiems dalykams, kurie kurią džiaugsmą ir suteikia gyvenimui prasmę yra geros išlaidos (įskaitant ir „katiną veltėdį :-)). Jeigu automobilis kelia teigiamas emocijas – tai yra šaunu. Tuo labiau, kad sutelpi į 6 mėn. atlyginimų ribas.
As vairuoju automobili Toyota Corolla, jo verte yra mano 1 menesio atlyginimo suma. Galiu sau leisti gerokai brangesni, taciau nematau tam reikalo. Pinigus taupau kitiems tikslams.
Taip pat turiu Toyota Corolla, 2006 m. dyzelis 1.4 🙂 Geras variantas
Kaip ir vienas komentaras pastebėjo, tvarkymas, jei Jonas nemoka lizingo už 1k savo mašiną, bet jam per 3m, buvo restauruota turbina (250eu, keista galva 300eu, keistas diržas, o jei grandinę vėl 200eu) o lizinginis šito išvengia. 🙂 Ir apie milijonierius. 3% skiria metinių pajamų, tai jei jo pajamos milijonines, bet jo auto naujas kainuoja 20-30k eu Toyota, pat kaip ir tam lizinginiui uzdirbanciam 1k eu į men. Tapati Toyota. Tai sakot nauja lizingine gali pirkti tik milijonieriai?
Sveikas,
Nes visada automobilis nuvertėja, kaip ir nebūtinai akcijos visada krenta 🙂 Automobilis gali būti puiki investicija, nekalbu apie 30 metų senumo automobilius. Prieš metus pirkau už 10700€ su defektu, darbai kainavo 1300€, po metų pardaviau už 12200€. Išvada ta, kad tie kurie mėgsta automobilius, gali džiaugtis nauju kasmet neprarandant pinigų( kartą uždirbau ir 2000€) aišku paieškos turi teigti malonumą ir jos užtrunka 🙂 visur visada galima uždirbti, ir nesvarbu kokia tai sritis, tik reikia žinių ir laiko.
Sveikas,
pilnai sutinku su tuo, kad žmonės, kurie domisi automobiliais gali iš to uždirbti. Tiesa reikia tam įdėti nwmažai darbo. Tačiau jeigu toks darbas yra malonumas – tai puiki sritis papildomoms pajamoms.
Skaičiau straipsnį ir atrodė, kad aš pats jį ir parašiau apie save. Ir mašina. Ir mašinos vertė. Ir investavimo strategija.
Masina kainavo 1men alga. Kolega juokesi is masinos , nusipirkau – kaip jis vadina ”inkila” kad butu aiskiau seat ibiza 2004m. bet dabar beveik po 2 metu. Dziaugiuosi pirkiniu. O kolega ziuri naujos masinos. Ims paskola pirks prabangia, sako reikia kelti lygi…
Dažniausiai „keliantys lygį” pinigų ir turi mažiausiai 🙂
Sveiki,
Mano automobilio pirkimo logika irgi šiek tiek kitokia, bet kadangi vairavimas man tikrai malonumas, be to su šeima mėgstame keliauti automobiliu, aš savo pirkimo būdą rinkausi tokį:
automobilio pirkimui skyriau 2,5 mėnesių šeimos pajamas. Pirkau automobilį po avarijos, tai po remontų jis man kainavo 5 mėnesių šeimos pajamas, tačiau po remonto jo vertė buvo 6,5 mėnesio pajamų. Turiu jį jau 2 metus ir labai džiaugiuosi ir planuoju turėti dar 2-3 metus. Taip pat kadangi remontus organizavau ir detales pirkau pats ir laiko neskaičiavau, mokėjau tik už meistrų darbus tai jo vertė dar tik susilygino su išleista suma. Visas darbas užtruko apie du mėnesius: automobilio paieška ir pirkimas, parvežimas, meitrų paieškos, automobilio vežiojimo pas meistrus, detalių paieškos ir parvežimo, tai dariau vakarais ir savaitgaliais skirdamas po kažkiek laiko. Jei būčiau pirkęs jau paruoštą pardavimui, būčiau mokėjęs bent 1 mėnesio pajamomis daugiau ir remontui vistiek reikėtų dar vieną atlyginimą išleisti (tepalai, filtrai, variklio diržai, oro kondicionierius, dar kokia smulkmena važiuoklėje čia tik būtiniausi darbai mano požiūriu naudotam automobiliui).
Bet mano būdas manau tinka tik jei esi automobilininkas kuriam važiavimas teikia malonumą ir nori bei gali skirti papildomo laiko ieškant automobilio, organizuojant jo remontą, ieškant detalių ir t.t.
Turime šeimoje ir antrą automobilį, kuris pirkimo metu kainavo 1,5 mėnesio pajamų, pradiniam remontui skyriau 0,5 mėnesio pajamų, turim jį jau 3 metus ir jis vis dar parduotume už 1 mėnesio pajamas.
Dar dėl nuvertėjimo papildyčiau, kad kuo automobilio kaina pirkimo momentu didesnė tuo didesnis ir nuvertėjimo procentas. Todėl turime šeimoje vieną pigų mažą automobilį važiavimams vietoje, o antrą brangesnį ir patogesnį tolimoms kelionėms.
Man turbūt naujo automobilio privalumas yra didesnis saugumas dėka naujų technologijų. Jei ne tai, tai jokio skirtumo su kuo važinėt, tik kad ekonomiškas ir patikimas būtų 🙂
Dabar vairuoju 1996m. seną audi, kuri mane kaip ir puikiai tenkintų, tik va vis pasvarstau gal verta imti naujesnį dėl saugumo?
Justinai, puikus turinys, tik nematau mygtukų socialiniams tinklams. Čia tokia strategija?
Sveikas, Tomai,
socialinių tinklų mygtukai (share) yra fiksuoptojo pozicijoje kairėje pusėje. Jeigu nori prisijungti pire Facebook grupės – FB blogą rasi dešinėje pusėje.
Justinai,
Perskaičiau jūsų straipsnį apie auto pirkimą. Noriu sužinoti jūsų nuomonę apie naujo automobilio pirkimą lizingu (o tiksliau nuomą) vs dėvėto pirkimą. Mano matomi pliusai naujo automobilio lizinge kad bent jau garantiniu laikotarpiu didesnių išlaidų nebus (bent neturėtų), na ir žinoma saugumas ir komfortas savo kainą taip pat turi. Tokiu atveju automobilio kaip turto neturėčiau išvis, nes tai būtų daugiau nuoma, kadangi tikslas būtų ne jį greičiau išsipirkti, o po 5 metų mokant tą pačią lizinginę sumą pasiimti naują auto. Tiesiog garsiai galvoju pliusus ir minusus tokio varianto. Na o dėvėto auto pirkimas – laimės dalykas, jei pasiseka tai super, jeigu ne, tai tada jau galima labai skaudžiai pralošti. Lauksiu jūsų komentaro.
tai, kad blogai suskaiciuota cia viskas. Trigubai apsiskaiciuota. Tai vienam reikia imti 2000e lizingu, o ne 3000e jei turi po 1000e. nuo 2000e per 3m yra 250e ant palukanu 87e ant sutarties ir 607e ant nuvertejimu skirtumo. Ir 944e gaunasi skirtumas tarp ju pasirinkimu. Uz 3m vazinejima su geresniu auto = 26e/menesi. O paskaiciavot 3014e = 83.7e 3.21 karto pro sali – sakyciau ziauriai kaip tokiam puslapiui 🙂 beje ideja grazi
Dejau 2savaiciu alga ir vairuoju normalu auto jau penkti metai , remonto nedaug buvo , auto atsipirko simtus kartu ir vis dar gerai atrodo ir vaziuoja tik moraliskai nusibodo. Galiu sau leisti pirkti nauja, bet lietuvoje nematau tikslo mesti pinigus i auto kuri pastoviai aplupineja, dauzo, braizo ir taikosi pavogti. Kokia tauta tokie ir auto, o lysti del skardines i skolas tai visiska bebrotybe. Geriau imeskit daugiau nuorodu kur naudingai investuoti nes auto tikrai nera tai kas nesa pelna na nebent dirbi limuzino vairuotoju:)
Pati didziausia nesamone kuria perskaiciau is suagusiu zmoniu, jog vazinejimas senu automobiliu yra labiau apsimoketinesnis negu naujo saloninio daikto.Pirmas dalykas pirkdamas is salono turi garantijas, turi servisa, turi komforta, sutaupai laiko, sutaupai draudimus, ir dar gauni nuolaida pirkdamas sekanti auto is salono, kainos servisu normalios, garantija kad tavo priekaistai bus isklausyti, pakaitinis auto, cia daliniai mainai uz pati brangiausia daikta LAIKA.Atliktas tyrimas apie zmones milijonierius negincytinas, bet joks milijonierius nepirks kaip pats minite daikto kuris nuverteja jis ji nuomos, nes daiktai atsibosta.Tai skaitau as sita bloga ir sypsena spaudziu kaip samdomi darbuotojai filosofuoja apie nesamoningus dalykus.Toyota Corolas ir Sharanus 20 metu senumo 🙂 nuvaziuokit su tokia auto i busimu akcininku susirinkima or nebeliks nei corolos.nei akcininku.Nepykit bet tai yra labai siauras poziuris.
na važinėju jau 4 automobiliu iš salono. Tiesa kad seniau daug prisukdavau ir todėl greitai keisdavau, nes nuvertėja ne tik nuo km bet ir nuo amžiaus, tai jei 200000km prisuki per tris metus o pardavęs atsiimi 50%, tai km kaina yra žema, jei tuos 200000km prisuki per 10 metų tai atsiimsi viso labo tik 10% pradinės kainos ir km kaina bus didelė. Gedimų neturėjau, taip kad aš už naujus, bet pigius, automobilius. Man škoda pakankamai gera ir pigi atrodo. Svarbus kriterijus – klimato kontrolė, automatinė pavarų dėžė, kruzkontrolė ir parkingo davikliai. O iki naujų važinėjau senais automobiliais, vargo vakarienė, nes apie techniką nesuprantu, ir maudyti mane gali meistrai kaip nori, O bet kuris naujas automobilis kainavo maždaug 6 mėnesių šeimos pajamas, nevartoju alga, nes tokios gaunu tik minimumą. Dar pastebėsiu, kad įvertinus pardavimo kainą automobiliui buvo išleista tik 3 mėnesių pajamos
Iš tikrūjų straipsnis apie senų mašinų runkelyną.
Mąstau apie tokį variantą. Lizingas su auto keitimu kas 3-4 metus prieš ilgametį važinėjimą ir auto keitimą po 10 metų.
Pajamos – nesvarbu, nes visų tikslas vis vien tas pats – kuo pigiau. Abiem scenarijam eksplotacijos terminas apie 10 metų. Naujo auto kaina 25000 eur salone. Rida 10K per metus.
1. Ilgametė eksplotacija, pardavimas ir kito naujo auto už 25K pirkimas. Matematika (be draudimų, tepalų, filtrų, kuro):
25000 (naujas auto) (Toyota Avensis universalas 1.8 automatas Business limited edition su akcija);
Auto pardavimas po 10 metų (tikra rida apie 100K, stropiai ir kokybiškai aptarnautas, taigi, labai tvarkingas): +7000 eur
Naujo auto už 25K pirkimas: prie 7000 pridedam 18000.
Remonto išlaidos per 10 metų (nepamirštam, kad naudojamas gražiai, mieste, rida maža, globalių gedimų neturėtų būti) – tegul būna iki 5000. O jei ir bus didesnių gedimų – tai tik minusas šitam scenarijui ir jo kaštams.
TOTAL – išlaidų per 10 metų – 48000 eur, 10 metų tas pats auto su didėjančia gedimų ir jų šalinimo rizika, be garantijos, ir katik nupirktas naujas auto. Valio!
2. Lizingas. Ta pati Toyota.
Pradinė įmoka 3500
Lizingo įmokos kas mėnesį apie 230 = apie 2760 per metus. Važinėjam beveik 4 metus.
Tuomet – auto grąžinam, imam naują ir vėl tas pats:
Imoka 3500 plius po 2760 kasmet.
Po dar 4 metų – trečias auto: 3500 plius 2760×2.
Matematika paprasčiau: 3500×3 + 2760×10 = 38000.
Ir štai turim 10 metų, vairuojam jau 3 mašiną. Visuomet patogus apynaujis automobilis, garantija, jokių rūpesčių dėl didelių (garantinių) gedimų, malonu vairuoti, šeima ir ŽMONA patenkinti 🙂 Tik eksplotacinės išlaidos – kaladėlės, gal stabdžių diskai, ne daugiau (nepamirštam, kad važiuojama mažai)
TOTAL – apie 38000 eur. OK, yra rizika dėl lizingo palūkanų kintamumo ir šiaip, pastoviai esi įsiparegojęs/skolingas.
Ok, matematika nelabai tiksli, bet patį principą ir logiką bandau paaiškint.
Man gaunasi lizingas apsimoka labiau.
Ką manot?
As turiu dar kitokia minti Justinai:
Tarkim turiu 10.000e automobiliui.
Pirkti be paskolos? Sumoku 10k ir vaziuoju 3-5-7metus nesvarbu remontas niekas to neskaiciuojam kad butu paprasciau.. susidevejimas1% i men.
Po 36men Automobolis bus vetas apie 6900e
Po 60men. Automobilis bus vertasapie 5300e
Po 84men. Automobilis bus vertas apie 4200e
Tada kitas poziuris kitas skaiciavimas : tas pats automobilis 3 arba 5 arba7 metai lizingu su kikurine verte: nemokant jokio pradinio inaso tik pas nenesi palukasnas
3 netai : Likutinė vertė
5 000 €
Mėnesinė įmoka
163.65 € / mėn.
Mokėjimų grafikas
Sutarties mokestis
150 €
BVKKMN
4.73 %
Bendra mokama suma
11 041.31 €
5 metai Likutinė vertė
3 000 €
Mėnesinė įmoka
138.35 € / mėn.
Mokėjimų grafikas
Sutarties mokestis
150 €
BVKKMN
4.48 %
Bendra mokama suma
11 451.00 €
7metai : Likutinė vertė
1 500 €
Mėnesinė įmoka
120.67 € / mėn.
Mokėjimų grafikas
Sutarties mokestis
150 €
BVKKMN
4.37 %
Bendra mokama suma
11 786.20 €
Taigi jeigu perku lizingu nemoku jokio pradinio inaso o investuoju tuos pinigus i akcijas ir skaiciuokim 12% metine graza.. t.y. Gal reiktu skaiciuot atemus sutarties nokesti ir metu inokas bet supaprastikim vistik kazka sutaupem iki siol tai gal sukrapstysim sutarties mokesciui ir pan.. taigi 10000 investuoju graza 12% t.y. Po metu turiu 11200e sumokejau uz automobili jeigu skaiciujant 7m lizinga 120×12= 1440 t.y. Teoriskai bet nemokedamas iskarto as uzdirbau 1200e – 1440= -240e taigi darau ktgiai taip septynis metus ir gaunasi -240x 7 = – 1680 tai tada susimoku likuti nerta lizingo bendrovei dar 1500e ir gaunasi kad as per 7metus automobiliui isleidau 1680+1500= 3180e ir turiu automibiki kurio rinkos verte yra apie 4200e taigi galutinis rezultatas kas as net uzdibu 1020e jeigu sita automobili parduodu
Nebeskaiciuosiu as tu kitu pavyzdziu su trumpesniais laikotarpiais, bet atsakykit : kur as suklydau? Kodel ne pasielgus butent taip?
Aciu!
12 proc grąža. Va kur jūsų klaida 😀
tai, visiskai sutinku, is patirties galiu pasakyt jog metine graza bent jau 20%+ stabiliai 🙂 cia ne investuojant, o tradinant kazkiek. ir uzmusk, bet maziau padaryt per 3 metus kol kas nesugebejau, net per pirmuosius 🙂
Tiesiog nusibodo vazineti su lavonais,todel imsiu nauja.Nes mano skaiciavimais per 5-7metus sukista apvali sumele uz kuria iseina nauja Kia ir nesuki galvos.
Kazkodel manu kad taip kalba tie (del to kad reikia pirkti auto uz kelis k €) kurie tikrai net nemasto apie naujus automobolius. Paskui visi skalambija kad lt atsilieka nauju automobiliu parku. Zmones jai jums gerai vazinet su lupenom 10-15 m senumo,Prasom. Nereikia daryt kazkokiu paskaiciavimu ir postint kaip gera tipo su auto uz 2 ar tris men pajamas. Patikekit kas perka tie tikrai paskaiciuoja ir susideda preoritetus ten kur reikia ?
Kolia, dalis nė velnio neskaičiuoja, jei dirbami už 800-900e lizinguojasi auto. 🙂
Mano nuomone dar skaiciavimuose neivertinta metine infliacija, kuri siuo metu Lietuvoje ipatingai auksta. Tad ir santaupos po N metu bus daug mazesnes o perkant visa suma brangiais dabartiniais ponigais ne visad geriau nei gavus tinkama pasiulyma ir isdalinti mokejima terminais.
Sutinku kad lietuviui automobilis yra statusas ir gatveje net eismas tuo gristas bet cia daugumos ekonomiakai atsilikusiu valstybiu bruozas ir niekuom neissiskiriame.
Vairuoju maziau nei 1 menesio pajemu automobili. Tiesa su ta pacia masina jau 9 metai.
Kartais žmonės perka automobilius lizingu (naujus automobilius) tam kad ramiai važiuotų ir nebijotų vidurį šalies (dar gerai, kad savos) sugesti bei neturi galimybės ar nenori mokėti visos sumos iš karto. Mano atveju buvo taip, kad Jūsų paskaičiavimais aš, pirkdama naudotą automobilį visas santaupas (ir dar reikėjo skolintis) „sukiščiau” į remontą. Todėl naudotam automobiliui ne – ačiū. Mieliau mokėsiu lizingą, tegu ir šiek tiek brangiau, tačiau, nervai mano svarbesni nei keli šimtai ar tūkstančiai, sutaupyti automobilio sąskaita. Ir pabaigoje – turėsiu 5 metų automobilį, kuris bus prižiūrėtas ir „be staigmenų” . Pinigai uždirbami 🙂
Aš manau, kad visi komentuojantys kad ignoruoja du dalykus:
a) pamiršote šio straipsnio autoriaus finansinius tikslus (jis ten juos plačiau atskirai aprašo). Jis projektuoją šeimos saugumą ir solidžią pensiją.
b) galima pirkti ir brangesni automobilį, tik prie jo vertėtų priaugti sumaniai pasitaupant (kitaip tariant nepirkti pinigų is banko). Beje svarbu galvoti ir apie automobilio modelio likviduma (ar jusu auto parduodant tures rinka).
Straipsnyje praktiško žmogaus kelias, skamba nuobodžiai, bet žiūri (Į kad ir trapią, nenuspėjama) ateitį, šeimos gerovę, fakta kad senatvėje norisi oriai gyventi.
Kam iš viso investuoti, jei nepasidžiaugti vaisiais? Automobiliai, moterys, hobiai, kelionės – gyvenimo džiaugsmas. Galit investuot kiek norit, bet jei nesidžiaugiat gyvenimu, tai beprasmis ir investavimas.
Sveiki, galvoju ka pirkti, tad paklausiu Jusu nuomones, idomu kas labiau nuvertes po 2 metu? +- kainos santykis remonto darbams ir t.t. Zodziu tiesiog idomu isgirsti Jusu nuomone. Masinos – bmw3 2014 m. 2 l, 180 kw galas varomas, pilnas m paketas. 50000 km. Arba Mercedes Benz E550 kupe 2010 m. 5,5 l, 285 kw 140 000 km, AMG apdaila, galas varomas.(garsas – tikras malonumas). Del kaina +- tokia pati. Lauksiu atsakymu, abi benzas
zinoma bmw
Tik naują ir iš saliono. Jei uždirbu 1000, ir galiu nuspirkti už 30000 automobilį lizingu – tai puiku. Pagal straipsnį turėčiau pirkti už 3000 eurų (3 men.). Staipsnio autorius viską suveda į pinigus, kurie bus sutaupyti, bet aš manau svarbiausia sveikata. Padarius avariją su 3000 Eurų auto ir su 30000 skirtumas gali būti didžiulis. Kaip pinigais atstatyti sveikatą, jei avarijos metu nutrūko nervai ir būtent dėl automobilio kaltės? Kaip jaustis kai žinai jog „taupiai” ir tapai visam gyvvenimui invalidu. Automobiliai per mėnesį nuvertėja – bet ar tai ne mūsų saugumo kaina? Kaip jaustis su šeima važiuojant į tolimą kelionę (15 000 km), kai nežinai kas nukris – ratai, sankaba, greičių dėžė? Manau kad į auto turi būti dedami kuo didesni pinigai – nes dabartiniame amžiuje auto yra ne tik susisiekimo priemonė, bet ir laiko praleidimo, poilsio, gyvenimo būdo.
Taigi jei iš 1000 euro atskaičiuos lizingas 350 eurų – aš jau geriau pasispausiu, bet žinosiu kad turiu patikimą auto (na avarijoms sąlyginai) ir servisus galiu užmiršti.
sutinku su Rimantu, jei yra galimybė ant sveikatos ir gerbūvio uždėti kainą – verta taip ir padaryti. Kai dėl pačių paskolų – tiesiog neimkit daugiau, negu kad galit išsimokėti ir nereikės vėliau internete skųstis 🙂 pats uždirbu padoriai, tai daug skolintis nereikėjo, tai nedideliai sumai geras salygas https://www.paskoliukas.lt/ tada pasiūlė. Dabar pilna tų įmonių, girdėjau, kad keliems mėnesiams jei laiku grąžini tai iš viso be palūkanų skolina. Tik aišku reikia su protu, o jei įmanoma geriau visai neimti.
Niekaip nesuprantu kodėl jums atrodo kad uždirbdamas 1000 jus galite sau leisti 30 000 vertės automobilį. Turiu jus nuvilti, bet tai būtų, buka iki „negaliu”. Vadinas su tokiais finansais jus taikot maximum ekonominės klasės automobilius. O jeigu pasidometumet, tais pačiais saugumo parametrais tame segmente puikiai veikia marketinginės frazės kaip „saugiausia savo klasėje” ir panašiai, tik va avarijose pagal savo klasę nesirenkam. Taip kad bet kuris 5-8 aukštesnės klasės automobilis bus GEROKAI saugesnis už Jūsų nauja pigutį.
Mano komentaras, gal gerokai ir per vėlai, bet negalėjau susilaikyti neįkišęs savo trigrašio. Nejaugi negalima mėgautis čia ir dabar jei kišenė leidžia nors ekonomiškai tai nėra racionalu? Ar būtina visada taip skaičiuoti, kad oi ne reikia su senu auto važiuoti, kad taupyti ir po 3-5 metų važiuoti su geresniu nes būsi susitaupęs kaip rašo autorius. O kaip tie trys pragyventi metai kai važiuoji su senu auto. Reikia visada vertinti ne tik pinigus (kiek sutaupei, kiek investavai, nuvertėjo-nenuvertėjo) bet ir dalykus/pojučius kuriuos nusipirkai už tuos pinigus.
Turiu as kita nuomone. Sakykim 3 men atlyginimas automobiliui pagal jus normalu. Ok, paziurekim vakaru europa, kur Nyderlanduose vid atlyginimas 2,5 k eur, sakykim seimos pajamos 5k eur, tai pagal jus turetu 15 k eur automobili pirkt, ten mazai kas naudotus auto perka. Perka naujus, lizingu, su garantija, moka apie 25-30k eur uz auto. Kas cia ne taip? Ogi reikia ziureti ne kiek atlyginimu turi but auto kaina, o koki laisvu pinigu procenta skirti. Pas vakariecius lieka daug daugiau pinigu, todel gali pirkt nauja auto. Perkant auto, kaip jus sakot uz 3k, tai realiai kate maise, gal pasiseks ir nereiks daug isleist, o gal tas pradinis 3k auto virs 6k po visu remontu. Pas mus dar zmones neskaiciuoja savo laiko, sugaisto vezant auto i servisa, sunkumai keleta dienu be auto ir panasiai. Dar viena lb svarbi detale, automobilio saugumas. Naujesnis bus tikrai saugesnis, tures naujesnes technologijas. Net jei jus vazinejate labai saugiai ir nepazeidinejate taisykliu, jus neapsaugoti nuo tu, kurie dalyvauja tame paciame eisme ir vairuoja labai neatsargiai ir chuliganiskai. Del tokiu asmenu jus galite patekti i sunku autoivyki, ko pasekoje, galbut naujesnio automobilio technologijos butu galejusios isgelbeti jusu ar jusu artimuju gyvybe. Kaip tokiu atveju vertintumete savo nora isleisti papildomus pinigus saugiasniam, naujesniam, bet brangesniam automobiliui. As rinkciausi brangesni, bet saugesni automobili
Visiškai jums pritariu. Kol esi pacanas, tai viskas yra OK – turi daug laiko ir energijos varinėti po šrotus, taisyti rudys ir pan. Bet dabar man 40 ir aš pasiruošęs kas mėnesį trečdalį algos atiduoti lizingui, kad tik pamiršti apie visas su mašina susijusias problemas. Kad tik būtų garantija, pakaitinis auto, jei kas ir pan. Čia, kaip visada, tie ekonominiai „ekspertų” skaičiavimai niekaip neįvertina jausmų.
Tikrai taip, automobilių lizingas yra greičiausias būdas vairuoti patinkantį automobilį nelaukiant kol sutaupysi reikiamą sumą pinigų.
OK. Tarkime:
finansiškai yra saugu pirkti automobilį, už autoriaus aptartą SUMĄ (santykį nuo mėnesinių pajamų).
Bet kokios trukmės automobilio ekspoatavimui tai taikoma?
Manau yra skirtumas, ar uždirbant 1000€ ir nupirkus automobilį už 6000€ jis bus eksloatuojamas metus, du, tris… penkis.
Nerandu atsakymų, klausiu jūsų…
Nes tokiu atveju, manau galima būtų išskaičiuoti ir suvienodinti mėnesinę (pagrįstą) kainą automobiliui tiek perkant iškart tiek „išsimokėtinai”.
Kai auto perkamas tik, kad atrodyt geriau prieš kitus, tai tikrai juokinga. Bet man asmeniškai svarbu ką vairuoju, nes vairuojant iš tikrųjų dažnai ir pagalvoju „kaip smagu vairuoti” 😀 tai prašom neteisti, nes tokių žmonių pasitaiko. Mano auto brangesnis, bet aš su juo ir užsiimu, pats taisausi, nežadu jo keisti dar minimum penkis metus, tai tas įsivertinimas visai kitoks..
puikūs skaičiavimai.. gražu pažiūrėti į naują automobilį, turint begales pinigų tikrai tokius visi ir vairuotumėm, bet atsižvelgiant į tai, kad mes tik paprasti žmogeliai, tai nereiktų norėt kažką įrodyt, nes naudotas auto piniginiu atžvilgiu tikrai protingiau.
Masina reikia pirkti tos kurios nori nesvarbu sena ar nauja. Gyvenam tik viena karta. Vazineti su triperiu ir varvinti seile kad po 5 metu kad nusipirkti ka nori nesamone. Pirkite masinos svajone nauja ar sena tai nesvarbu ir dziaukites is karto. Kiekvienas mokomes is klaidu bet ne is svetimu.
Mano pajamos ir santaupos leidžia naują Bentley be lizingų, o vistiek važinėju iš salono prieš 12 metų pirktu pigiu kibiru. Vairavimas man joks malonumas, tik poreikis, malonumas turėti daug pinigų ir daug laisvo laiko sau ir šeimai, leistis į neatrastus kraštus, lipti į neįliptus kalnus, bristi į naujas upes ir vandenynus. Senas, nebuvęs įvykyje, niekuo saugumu nenusileis naujam kibirui.