Rašydamas straipsnį „Papildomo darbo / verslo idėjos, kurios veikia iš ilgo sąrašo verslo idėjų atrinkau keletą, kurios pasiteisino bent vienam iš mano draugų ir pažįstamų. Bet tame pačiame sąraše buvo ir keletas idėjų apie kurias nusprendžiau nerašyti, kadangi nepažįstu nė vieno žmogaus, kuris iš to gautų stabilias pajamas. Tarp tokių idėjų buvo ir tinklinis marketingas.

PASTABA (2016-09-29). Svarbu paminėti, kad straipsnyje kalbama tik apie standartinę tinklinio marketingo formą, kuri apima fizinių prekių platinimą. Pažymėtina, kad kitos tinklinio marketingo formos (o kartais net ir standartinė forma) gali būti pelningos. Tai priklauso nuo daugelio aplinkybių.  Kadangi straipsnyje pateikiama subjektyvi nuomonė, siūlyčiau perskaityti komentarus tam, kad susidaryti nešališką nuomonę apie galimybes uždirbti iš tinklinės rinkodaros.

Tinklinis marketingas: vienerių metų darbo rezultatai

Prieš gerą pusmetį su manimi susisiekė tinklinės rinkodaros atstovas ir pasiūlė jungtis į komandą. Po mano neigiamo atsakymo, agentas neatstojo, pasakodamas visus tinklinio marketingo privalumus ir neribotas uždarbio galimybes. Galiausiai jam pasiūliau Investologija.lt parašyti straipsnį apie tinklinio marketingo realybę: kiek tai atima jėgų, laiko ir, svarbiausia, kiek tai generuoja pajamų.

Mano tikslas buvo pasidalinti su skaitytojais tikra, nesumeluota ir nesuvaidinta tinklinio marketingo agento patirtimi, kad šį verslą pradėjusių žmonių lūkesčiai būtų realūs. Išgirsti asmeninę patirtį yra šimtą kartų geriau, nei sėdėti ištisas valandas forumuose, kur du trečdaliai rašančių yra ne kas kitas, o tie patys tinklinio marketingo agentai, šlovinantys tokią sistemą, tik todėl, kad tikisi užverbuoti naują agentą.

Dalintis asmenine patirtimi agentas nebuvo linkęs. Kiekvieną atsakymą reikėjo „išpešti“. Iš kelių nuotrupų man pavyko susidaryti bendrą vaizdą apie tinklinio marketingo pelningumą Lietuvoje:

Per savaitę agentas skyrė po 3-4 val. bandydamas įtraukti naujus narius į tinklinę rinkodarą, kas per metus sudaro apie 150 -200 darbo valandų – t.y. 3,5 sav. darbo. Trečią mėnesį agentui pavyko uždirbti 30 €. Kaip supratau tai buvo pelningiausias mėnuo per metus. Agentas pats išbandė siūlomą produkciją. Įvertinus šias išlaidas, tinklinės rinkodaros realios pajamos buvo artimos nuliui.

Dirbti 12-16 val. per mėnesį tam, kad uždirbtum 10-20 € manau yra laiko švaistymas, kadangi tai yra mažiau nei minimalus valandinis atlygis Lietuvoje (2,32 €/val.).

Kodėl tinklinio marketingo agentai dirba už skatikus?

Žmonės tinkliniame marketinge dirba už tokį mažą atlygį, nes tiki ateityje pasyviai uždirbti tūkstančius eurų. Jie dirba už centus tik dėl gražios iliuzijos. Tai šiek tiek primena nusikalstamo pasaulio užmokesčio schemą:

Nusikalstamose grupuotėse „eiliniai“ dirba už centus, nes ateityje tikisi būti toki pat turtingi kaip mafijos bosas. Deja, mafijos bosas yra tik vienas. Tikimybė iš eilinio gatvės mušeikos tapti nusikalstamo pasaulio autoritetu yra artima nuliui. Tikimybė patekti į kalėjimą yra beveik 80-100 %. O kur dar rizika prarasti gyvybę?  Deja apie riziką niekas negalvoja, visus vilioja išsvajoti turtai.

Kriminaliniame pasaulyje tikimybių niekas neskaičiuoja, tačiau užsiimant tinkline rinkodara tikimybę tapti vienu iš laimingųjų mes galime paskaičiuoti.

Tinklinė rinkodara: tikimybių teorija

Kadangi pateikti skaičiavimai yra preliminarūs, tad nusprendžiau panaršyti internetą ieškodamas statistikos:

Įvertinus visas tinklinės rinkodaros išlaidas (įskaitant platinamų produktų pirkimą asmeninėms reikmėms) 99.99 % tinklinės rinkodaros dalyvių praranda pinigus.

Tinklinis marketingas ir tinklinė rinkodara: tikimybė uždirbti

Šie duomenys nėra praeivių gatvėje nuomonė. Duomenys gauti atlikus tinklinės rinkodaros kompanijų pateiktos informacijos analizę.

Tinklinės rinkodaros įmonė Tikimybė prarasti pinigus, atskaičius visas išlaidas Tikimybė uždirbti, atskaičius išlaidas
AMWAY/ 99.99% 0.01%
QUIXTAR 99.99% 0.01%
RTTP – defunct 99.98% 0.02%
NIKKEN 99.98% 0.02%
SYMMETRY 99.96% 0.04%
CYBERWIZE 99.94% 0.06%
NUSKIN 99.94% 0.06%
TELECOM CO. – defunct 99.92% 0.08%
ARBONNE 99.92% 0.08%
RELIV 99.90% 0.10%
MELALEUCA 99.87% 0.13%
FREE LIFE 99.69% 0.31%
HERBALIFE 99.42% 0.58%

 * Svarbu atkriepti dėmesį, kad statistika apima tik standarinę tinklinės rinkodaros formą susijusią su produktų platinimu.

Kad geriau suvoktumėt, situacijos beviltiškumą pateiksiu kelis palyginmus:

  • Tikimybė uždirbti investuojant į nelegalią finansinę piramidę (dar vadinama ponzi schema – tokios piramidės apskritai neturi jokio produkto) yra 667 karto didesnės nei uždirbti iš standartinės tinklinės rinkodaros formos platinant produktus.
  • Jeigu kazino žaidžiant ruletę statote ant skaičiaus, tikimybė laimėti yra 286 kartus didesnė, nei uždirbti iš Amway.

Tinklinis marketingas: verdiktas

Tikimybė uždirbti iš standartinės tinklinio marketingo formos yra mažesnė, nei tikimybė išlošti kazino. Jei reikėtų rinktis tarp šių dviejų – rinkčiausi kazino – žaisdamas bent jau jauti malonumą 🙂Tinklinis marketingas ir tinklinė rinkodara

PPS. Jeigu bandėte užsiimti tinkliniu marketingu, pasidalinkite savo patirtimi/uždarbiu su kitais?

PASTABA (2016-09-29). Svarbu paminėti, kad straipsnyje kalbama tik apie standartinę tinklinio marketingo formą, kuri apima fizinių prekių platinimą. Pažymėtina, kad kitos tinklinio marketingo formos (o kartais net ir standartinė forma) gali būti pelningos. Tai priklauso nuo daugelio aplinkybių.  Kadangi straipsnyje pateikiama subjektyvi nuomonė, siūlyčiau perskaityti komentarus tam, kad susidaryti nešališką nuomonę apie galimybes uždirbti iš tinklinės rinkodaros.

 

3.8/5 - (54 votes)