Internete apstu daug įvairių patarimų kaip taupyti išlaidas automobiliui: pradedant filtrų, padangų keitimu, važiavimu uždarytais langais ir baigiant tokiais gan primityviais siūlymais kaip važiuoti nenaudojant kondicionieriaus, nesiklausant muzikos grotuvo ir vengiant vežiotis nereikalingą svorį ir t.t. Nenuginčysi – vis tai veikia. Problema ta, kad įsėdus į automobilį paaiškėja, kad filtrai nebuvo pakeisti, bagažinė pilna šlamšto, o radijo ir kondicionieriaus taip paprastai neatsisakysi…
Bet yra vienas dalykas, kurį galite kontroliuoti pradėję vairuoti – tai automobilio greitis = degalų taupymas. Kuro sąnaudos sudaro didžiąją dalį automobilio eksploatacinių išlaidų, tad nusprendžiau paskaičiuoti, kiek „greitis“ mums kainuoja.
Degalų taupymas: greitis žudo degalus
Anot JAV energetikos departamento daugelio automobilių optimalus greitis yra 90 iki 97 km/h. Kai tik pradedate viršyti šį greitį, degalų sąnaudos ženkliai padidėja. Tyrimas rodo, kad optimalus automobilio greitis yra 90 km/h. Kaip didėja degalų sąnaudos kai automobilio greitis pradeda didėti po 10 km/h? Kuro sąnaudos auga sparčiau nei didėja greitis:
Greitis | Kuro sąnaudos | Kiek užtrunka nuvažiuoti 100 km. |
---|---|---|
90 km/h | 7,7 l/100 km | 1 val. 7 min. |
100 km/h | 8,4 l/100 km | 1 val. |
110 km/h | 9,2 l/100 km | 54 min. |
120 km/h | 10,2 l/100 km | 50 min. |
130 km/h | 12 l/100 km | 46 min. |
Informacijos šaltinis: www.mpgforspeed.com
Degalų taupymas: ar verta viršyti greitį?
Viršijant 90 km/h greitį mažėja saugumas, rizikuoji susimokėti baudą ir sugaišti brangų laiką policijos pareigūnų automobilyje. Bet tai nėra „skaudžiausia“ bausmė. Viršyti greitį yra didelė prabanga.
Rašant šį straipsnį litras degalų kainuoja 1 €. Paskaičiuokime kiek mums kainuoja greičio viršijimas ir kiek laiko mes sutaupome nuvažiuoti 100 km atstumui:
Greitis | Sutaupytas laikas* | Sutaupytas kuras | Prarasti pinigai | Minutės kaina |
---|---|---|---|---|
80 km/h | 8 min (prarandame) | 0,1 l | 0,1 € (sutaupyta) | 0,01 € |
90 km/h | 0 min | 0 l | 0 € | 0 € |
100 km/h | 7 min | 0,7 l | 0,7 € | 0,10 € |
110 km/h | 13 min | 1,5 l | 1,5 € | 0,12 € |
120 km/h | 17 min | 2,5 l | 2,5 € | 0,15 € |
130 km/h | 21 min | 4,3 l | 4,3 € | 0,20 € |
- Sutaupytas laikas (palyginti su 90 km/h)
Kaip matote, jei greitį viršijame 10 km/h. (100 km/h greitis) tuomet 100 km. Atstumą įveiksite 7 min. greičiau nei važiuodami 90 km/h greičiu, bet papildomai už degalus sumokėsite 0,7 € daugiau. Kitaip tariant 1 sutaupyta minutė jums kainuos 0,1 €.
Jeigu greitį viršysite 20 km/h (110 km/h greitis), tuomet 100 km. Atstumą įveiksite 13 min. greičiau, bet už degalus sumokėsite 1,5 € – 0,12 €/min. ir t.t.
Iš pirmo žvilgsnio atrodo, kad sutaupome vos kelis centus. Bet ar tikrai?
Jeigu dirbtumėte vairuotoju ir jums leistų parduoti visą sutaupytą kurą, tai kiekvieną mėnesį ekonomiškai važiuodami papildomai uždirbtumėte:
Greitis | Pelnas per minutę | Papildomos mėnesinės* pajamos |
---|---|---|
100 km/h | 0,10 € | 1005 € |
110 km/h | 0,12 € | 1206 € |
120 km/h | 0,15 € | 1508 € |
130 km/h | 0,20 € | 2010 € |
* Per mėnesį mes vidutiniškai dirbame 167.5 valandas
Kaip matote, jeigu Jūsų darbo užmokestis būtų 0,1 €/min. (būtent tiek pinigų sutaupytumėte važiuodami ne 100 km/h, o 90 km/h) tuomet per valandą uždirbtumėte 6 €, Per dieną – 48 €, per mėn. 1005 € (per mėn. vidutiniškai dirbame 167,5 val. Jeigu jūsų darbo užmokestis būtų 0,12 €/min. (būtent tiek pinigų sutaupytumėte važiuodami ne 110 km/h, o 90 km/h) – tai per mėnesį atitinkamai uždirbtumėte 1206 € ir t.t.
Ne taip jau ir mažai. Galbūt net daugiau, nei jūsų atlyginimas. Tad prieš spausdami akseleratoriaus pedalą pagalvokite ar verta. Važiuoti lėčiau galėtų būti Jūsų antrasis darbas…
Sutaupyti tai tikrai galima, bet nuvažiuoti iš Vilniaus į Klaipėda tokiu greičiu būtų tikra kančia, kelionė pailgėtų daugiau nei valanda laiko.
Andriau, nereikia priimti taip vienareikšmiškai. Esmė ta, kad greitis kainuoja gan brangiai. Mane tai motyvuoja važiuoti neviršijant greičio. Tačiau viskam yra proto ribos – kartais laikas yra svarbesnis už pinigus: automobiliu važiuodamas atostogauti į Prancūzija aš tikrai nevažiuosiu 90 km/h, nes tai reikštų, kad mano atostogos bus ne Paryžiuje, bet automobilyje ir pakelės viešbučiuose.
Nelabai suprantu tu lentelių ršot sutaupytas kuras važiuojant 90km/val. greičiu nieko nesutaupau nei prarandu o didinant greitį sutaupau vis daugiau degalų gal atvirkščiai daugiau sudeginu kuro.
Arba kitoj lentelej kur ekonomišai važiuojant lyginat kaip didinant greičiui padidejo pajamos (sutaupyti pinigai) nelabi suprantu
Šarūnai,
Atsižvelgdamas į Jūsų pastabą šiek tiek patikslinau straipsnį, kad taptų aiškiau.
Atsakant į Jūsų klausimą – 90 km/h skaičiavime laikau kaip ekonomiškiausią greitį, su tikslu paskaičiuoti kiek mums kainuoja šio greičio viršijimas.
Kaip matote jei greitį viršijame 10 km/h. (100 km/h greitis) tuomet 100 km. Atstumą įveiksite 7 min. greičiau nei važiuodami 90 km/h greičiu, bet papildomai už degalus sumokėsite 0,7 € daugiau. Kitaip tariant 1 sutaupyta minutė jums kainuos 0,1 €.
Jeigu greitį viršysite 20 km/h (110 km/h greitis), tuomet 100 km. Atstumą įveiksite 13 min. greičiau, bet už degalus sumokėsite 1,5 € – 0,12 €/min. ir t.t.
Trečiosios lentelės paaiškinimas:
Jeigu Jūsų darbo užmokestis būtų 0,1 €/min. (būtent tiek pinigų sutaupytumėte važiuodami ne 100 km/h, o 90 km/h) tuomet per valandą uždirbtumėte 6 €, Per dieną – 48 €, per mėn. 1005 € (per mėn. vidutiniškai dirbame 167,5 val. Jeigu jūsų darbo užmokestis būtų 0,12 €/min. (būtent tiek pinigų sutaupytumėte važiuodami ne 110 km/h, o 90 km/h) – tai per mėnesį atitinkamai uždirbtumėte 1206 € ir t.t.
Sveiki.O auto galingumas priklauso taupymui ar ne?Ar cia reklaminis straipsnis?Ir dar.jeigu tu pasidarai i menesi 10K eu ir daugiau ar taupytum 1 eu ant kuro?
Sveiki, Rolka,
kiekvieno automobilio kuro sąnaudos skirtingos, todėl ir sutaupytų pinigų vertė skiriasi. Tačiau tai nekeičia fakto, kad vien tik iš įpročio viršyti greitį 10/20 km kai niekur neskubi yra ganėtinai brangus malonumas.
Ar taupyčiau degalams jei uždirbčiau 10 000 €? Čia jau priklauso nuo kiekvieno žmogaus asmeninės finansinės situacijos, įpročio ir požiūrio. Asmeniškai, nemanau, kad viršyčiau greitį, tačiau svarbiausias motyvas būtų ne sutaupyti pinigai, o saugumas ir taisyklių laikymąsis (nenoriu užkliūti pareigūnams 🙂 ).
Taip pat svarbu paminėti, kad straipsnis nėra apie tai, kad visi turi pradėti taupyti visur iki paskutinio cento. Straipsnis parodo kaip ir kiek galima sutaupyti važiuojant skirtingu greičiu. Vieniems šis patarimas bus naudingas, kitiems – ne.
Laba diena, visi gerbiamieji,
noriu pasidalinti savo vairavimo patirtimi, kad vaizdžiau lentelėse skaičiai atrodytų. 2015 metų spalio pradžioje, t.y. kelio danga sausa, oras puikus, su golfiuku traukiau į Palangą (iš Vilniaus).Bet nedideli gedimai pusiaukelėje tarp Vilniaus ir Kauno privertė labai labai lėtai važiuoti. Greitis 70 km/val. Kadangi pajūryje mašiniuko nesusiremontavau, tai grįžau iš Palangos į Vilnių tokiu pat greičiu.Dabar tik apie kuro sąnaudas: išvažiuodama iš Vilniaus pripyliau pilną kuro baką, o grįžus Vilniuje dar vieną padalą rodė kuro….
Siaip tai taupiausia yra vaziuoti auksciausia pavara ir zemiausiom apsukom „nesprangdinant” variklio. Tarkim su mano Yaris 1.4 dyzeliu tai butu apie 60kmh 5ta pavara. Greitis blogai del: didesni variklio sukiai, didesnis oro pasipriesinimas, o dar ir saugumas.
Labai gražus straipsniukas. Tačiau.
Degalų sąnaudos labiausiai juntamos trukčiojimuose: 60 … 90 … 60 …. 100 ir etc. Kuo daugiau įsibėgėjimų-stabdymų, tuo žiauresnės sąnaudos. Todėl pateiktos lentelės yra labai jau optimistinės.
Iš realybės: pasižiūrėkit ant Lietuvos kelių kiek yra apribojimų: 90 -> 70. Jei visur taip darytum, tai Lietuvos keliuose vidutinis greitis gaunasi apie 60km (čia mintis tame, kad visi kažkodėl persistengia, ir jei ženklas 70, tai „judam” netoli 60) Plius pridėjus visus stabtelėjimus, fanalas labai jau apverktinas, kaip ir teoriškai sutaupyti degalai. Netgi autostradose išlaikyti vieną valandą pastovų greitį beveik nerealu.
Pridėkim mūsų kaimynus: Lenkija. Nakties režime miestuose 60, pas mus … nesakysiu.