Pradedantieji investuotojai, o dažnai netgi pažengusieji, nesusimąsto, kaip atrodo investavimas kitoje barikadų pusėje. Kaip į Jūsų norą praturtėti žiūri bankininkai, vertybinių popierių brokeriai, Forex brokeriai, finansų konsultantai ir netgi finansų mokytojai ar knygų leidėjai. Finansų rinkos dalyviams investuotojai tėra dar vienas verslo segmentas, iš kurio galima pasipelnyti. Deja, finansų rinkos reklamuojami investiciniai produktai ne visuomet yra naudingi investuotojui.

Uždirbti investuojant be galo sunku. Dar sunkiau uždirbti investuojant į finansų tarpininkų ir konsultantų siūlomus produktus. Gyvybės draudimas, Forex, asmeninio investicinio portfelio valdymas, investiciniai fondai, aktyvi prekyba vertybiniais popieriai daro turtingais ne investuotoją, bet patį finansinio produkto pardavėją – banką, brokerį, konsultantą ar finansų mokytoją. Nė vienas jų nesuinteresuotas investuotojui atskleisti visos tiesos, parodyti savo siūlomų finansinių produktų trūkumų. Bankams naudinga, kad investuotojas žino tik tiek, kiek pats bankas nori, kad investuotojas žinotų. Jiems naudingas siaurą požiūrį turintis klientas, besąlygiškai pasitikintis banko konsultantų patarimais. Kritiškai mąstantis žmogus, suprantantis bankų siūlomų finansinių produktų trukumus, jų beveik niekada nepirks ir rinksis daug efektyvesnes finansines priemones.

Prieš porą mėnesių Investuotojų asociacijos nariams vedžiau seminarą apie būtinybę nustoti vadovautis finansinių institucijų suformuotais įsitikinimais ir pradėti kritiškai vertinti visus Jums siūlomus finansinius produktus. 

Seminare pasidalinau įžvalgomis:

  • Kiek realiai uždirba investuotojai;
  • Kodėl investuotojų lūkesčiai neatitinka realybės;
  • Kodėl žiniasklaida siekia investuotojų dėmesio ir kodėl žiniasklaidą sekantys investuotojai uždirba mažiau;
  • Kodėl negalima besąlygiškai pasikliauti finansų konsultanto patarimu;
  • Iš ko kyla finansų konsultanto ir investuotojo interesų konfliktas;
  • Kokios yra finansinių produktų pardavimo technikos;
  • Kokius investicinių fondų trūkumus nutyli konsultantai, bankai ir fondų valdytojai;
  • Ką nuo investuotojo siekia nuslėpti vertybinių popierių ir Forex brokeriai;
  • Kaip ties etikos riba balansuoja dalis investavimo seminarų vedėjų;
  • Dažniausiai investuotojų daromas klaidas ir kaip jų išvengti.

Norint investuoti sėkmingai, būtina išmanyti finansų rinkos dalyvių interesus, investicinių produktų rinkodaros strategijas ir pardavimo taktikas. Siekiantiems  praskleisti finansinių produktų rinkodaros paslapčių skraistę ir atsitokėti nuo finansinių institucijų pučiamos miglos, seminarą gali rasti čia: „INVESTAVIMAS: apie ką niekas nenori kalbėti, ko niekas nenori girdėti ir ką būtina žinoti